Impresión digital sobre papel de algodón
Tres formatos 70 x 100 cm c/u
2003
Se habla con frecuencia de las dos Colombias aludiendo así a las diferencias sociales del país.
Una columna de la lejana inspiración clásica fotografiada en una venta popular de carretera y otra tomada en el capitolio nacional, ejemplo de la mejor arquitectura neoclásica del país, son productos de niveles culturales extremos en la sociedad colombiana. Las piernas de un soldado mutilado en la guerra al final son el resultado de la confrontación entre esos niveles.
Respuesta a cuestionario de Rachel Spence
Left-Right, 2003
Digital print on cotton paper
Three prints, 27 ½ x 39 ½ in. each
2003
We often speak of the “two Colombias,” alluding to the social differences within the country.
A column of a remotely classical inspiration photographed at a popular roadside stand and another taken at the national capitol—which is an example of the country’s finest neoclassical architecture—are products of the extremes in Colombian society’s cultural levels. The legs of a soldier mutilated in war are the result of the confrontation between those levels.
Miguel Ángel Rojas
Response to questionnarie by Rachel Spence
Translated by Michelle Suderman